دوره 4 (1402)
دوره 3 (1401)
دوره 2 (1400)
دوره 1 (1398)
تعداد مقالات: 6
بررسی عملکرد صداوسیما در خصوص انعکاس منزلت اجتماعی خانوادۀ شهدای نزاجا
دوره 2، شماره 1 ، فروردین 1400، صفحه 9-42
چکیده
خدمترسانی و توجه به خانواده شهدای نزاجا طریق رسانهها بهخصوص صداوسیما از مهمترین اقداماتی است که مسئولان باید بدان توجه داشته باشند. به فرموده مقام معظم رهبری «خانواده شهدا چشموچراغ این مملکت هستند» و شأن و منزلت خانواده شهدا بسیار بالاست و در همهجا و هر زمان باید این شأن و منزلت حفظ شود. ارتش جمهوری اسلامی ایران ... بیشتربررسی نقش و جایگاه فعالان زن حوزه رسانه در ترویج فرهنگ ایثار
دوره 2، شماره 1 ، فروردین 1400، صفحه 43-62
چکیده
پژوهش حاضر با هدف شناسایی نقش و جایگاه فعالان زن حوزه رسانه در اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار انجام شده است. روش تحقیق مبتنی بر فن تحلیل محتوای کمی است و جامعه آماری شامل کلیه پستها و مطالب ارائه شده توسط فعالان زن حوزه رسانه در زمینه ایثار و شهادت در شبکه اجتماعی اینستاگرام در نیمه نخست سال 1399 است. با توجه به محدودیت جامعه آماری، از روش ... بیشترسیاستهای رفاه اجتماعی بنیاد شهید برای همسران شهدا (مطالعه کیفی)
دوره 2، شماره 1 ، فروردین 1400، صفحه 63-84
چکیده
سیاستگذاری اجتماعی و اجرای برنامههای رفاهی در کشور ما فقط چند دهه سابقه دارد. پس از انقلاب اسلامی و حین جنگ تحمیلی توجه به کاهش آسیب جنگ بر روی خانوادههای رزمندگان آسیبدیده از جنگ مدنظر قانونگذاران و سیاستگذاران کشور قرار گرفت و قوانین و آییننامههای متعددی به تصویب رسید. در این تحقیق درصددیم تا مضمونهای اصلی و سرمشق ... بیشترجایگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت (از منظر قرآن و روایات)
دوره 2، شماره 1 ، فروردین 1400، صفحه 85-104
چکیده
اسلام درعینحال که دین صلح و مدارا است، دین قوّت و قدرت و جهاد نیز هست و بههیچوجه اجازة تسلط کفار و مشرکان و ظالمان را بر مسلمانان نمیدهد و با هرگونه ستمپذیری و ذلّت، مخالف است. ازاینرو، واژهها و مفاهیم جهاد، ایثار و شهادت در اسلام، قداست و ارزش و جایگاه خاصّی دارند. در اسلام، شهادت، مرگ سرخ مبتنی بر شناخت و آگاهی و بر ... بیشتربررسی جامعهشناختی تغییرات در شیوههای کسب مقبولیت اجتماعی در جوانان
دوره 2، شماره 1 ، فروردین 1400، صفحه 105-132
چکیده
انسان برای ادامه حیات خود به سازگاری با محیط پیرامون نیازمند است. اجتماعی شدن یک فرایند دوجانبه میان فرد و محیط پیرامون اوست که در آن زندگی میکند و تا زمانی که این ارتباط دوجانبه ادامه داشته باشد اجتماعی شدن ادامه خواهد یافت و مقبولیت اجتماعی بهعنوان عصاره و محصول این فرایند است. جامعه ایرانی در معرض فرایندی خاص قرار گرفته است و ... بیشترمولفههای اخلاق اسلامی در سازمان های دولتی ایران
دوره 2، شماره 1 ، فروردین 1400، صفحه 133-142