TY - JOUR ID - 125599 TI - رابطه میان میزان تماشای سریال‌های تلویزیونی زنان در ماه رمضان با هویت دینی آنان JO - شاهد اندیشه JA - WTT LA - fa SN - 2676-6477 AU - تاجیک اسماعیلی, سمیه AU - کلاهدوز, محمد AD - عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق AD - کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 1 IS - 1 SP - 177 EP - 197 KW - رسانه KW - تماشای تلویزیون KW - هویت KW - هویت دینی DO - N2 - امروزه تلویزیون در اکثر نقاط جهان تبدیل به الگوی رفتاری خانواده شده است و افراد خانواده بخشی از معیارهای صحبت و رفتار فردی و اجتماعی خود را از خلال برنامه‌های ارائه شدۀ تلویزیونی بدست می‌آورند. این رسانه می‌تواند در پیدایش عادات تازه، تغییر رفتار و هویت از جمله هویت دینی مخاطبان، نقش مهمی ایفاء کند. این پژوهش، با هدف بررسی رابطه میان میزان آشنایی، مشاهده و رضایتمندی زنان از سریال‌های تلویزیونی در ماه رمضان با هویت دینی آنان به انجام رسیده است. روش پژوهش ؛ پیمایشی و ابزار اندازه‌گیری پرسشنامه است. جامعه آماری تحقیق شامل مادران فرهنگی (مربیان) منطقه 14 شهر تهران و نمونه مورد بررسی براساس محاسبه فرمول کوکران 384 نفر است. نتایج تحقیق نشان می‌دهد میان تماشای برنامه‌های تلویزیونی ماه رمضان و هویت دینی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. همچنین شواهد بیانگر این است که بین متغیرهای میزان آشنایی؛ میزان رضایتمندی و میزان مشاهده برنامه‌های تلویزیونی با هویت دینی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. UR - https://www.shahedeandisheh.ir/article_125599.html L1 - https://www.shahedeandisheh.ir/article_125599_727ef72f3e59b6893eade4c1c240b5be.pdf ER -