1
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق
2
کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق
چکیده
امروزه تلویزیون در اکثر نقاط جهان تبدیل به الگوی رفتاری خانواده شده است و افراد خانواده بخشی از معیارهای صحبت و رفتار فردی و اجتماعی خود را از خلال برنامههای ارائه شدۀ تلویزیونی بدست میآورند. این رسانه میتواند در پیدایش عادات تازه، تغییر رفتار و هویت از جمله هویت دینی مخاطبان، نقش مهمی ایفاء کند. این پژوهش، با هدف بررسی رابطه میان میزان آشنایی، مشاهده و رضایتمندی زنان از سریالهای تلویزیونی در ماه رمضان با هویت دینی آنان به انجام رسیده است. روش پژوهش ؛ پیمایشی و ابزار اندازهگیری پرسشنامه است. جامعه آماری تحقیق شامل مادران فرهنگی (مربیان) منطقه 14 شهر تهران و نمونه مورد بررسی براساس محاسبه فرمول کوکران 384 نفر است. نتایج تحقیق نشان میدهد میان تماشای برنامههای تلویزیونی ماه رمضان و هویت دینی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. همچنین شواهد بیانگر این است که بین متغیرهای میزان آشنایی؛ میزان رضایتمندی و میزان مشاهده برنامههای تلویزیونی با هویت دینی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.
تاجیک اسماعیلی, سمیه, کلاهدوز, محمد. (1398). رابطه میان میزان تماشای سریالهای تلویزیونی زنان در ماه رمضان با هویت دینی آنان. شاهد اندیشه, 1(1), 177-197.
MLA
سمیه تاجیک اسماعیلی; محمد کلاهدوز. "رابطه میان میزان تماشای سریالهای تلویزیونی زنان در ماه رمضان با هویت دینی آنان". شاهد اندیشه, 1, 1, 1398, 177-197.
HARVARD
تاجیک اسماعیلی, سمیه, کلاهدوز, محمد. (1398). 'رابطه میان میزان تماشای سریالهای تلویزیونی زنان در ماه رمضان با هویت دینی آنان', شاهد اندیشه, 1(1), pp. 177-197.
VANCOUVER
تاجیک اسماعیلی, سمیه, کلاهدوز, محمد. رابطه میان میزان تماشای سریالهای تلویزیونی زنان در ماه رمضان با هویت دینی آنان. شاهد اندیشه, 1398; 1(1): 177-197.